Ne állj a sor végére, ha van egy jó ötleted, tolakodj inkább szemtelenül az élbolyba! Ha már bevállaltad, légy profi, és lehetőleg ne te dolgozz, melózzanak helyetted mások. Akkor a pénzszóráson kívül talán még a sulira is marad időd.

Nem kell zseninek születni ahhoz, hogy a főiskolai feladatok mellett anyagi jólétünk jövőbeni megalapozásához is tudjunk időt szorítani. Megtalálhatjuk a könnyű pénzkereset módját, de némi szemfülességre és tájékozottságra szükség lesz. Ezek birtokában fel lehet lelni az informatika állandóan változó, és új piaci igényekkel jelentkező réseit, amelyekbe gyorsan és erőszakosan befurakodva hamar megnyugtató helyzetben tudhatjuk magunkat.

Az egyik ilyen sikertörténet forgatókönyvét Molnár Róbert, a marketingbrands.hu keresőoptimalizálási és marketingszakértője írta másodéves főiskolásként, amikor segítő és unaloműző jelleggel bátyja vállalkozását segítette a csúcsra jutni. A zöldfülű nem értette, hogy fivére miért áldoz olyan sok pénzt fizetett hirdetésekre pályázatírással foglalkozó cége honlapjának népszerűsítésére? Elhatározta, hogy merő jóindulatból meglódítja testvére vállalkozásának szekerét.

 

-
 

 

Miből lesz a „bizniszbogár”?

„Nem volt könnyű az indulás. Számos tengerentúli könyvet és szakcikket olvastam el a keresőoptimalizálásról. Ott már sokkal magasabb szinten művelik a szakmát, mint idehaza” – mondta az itbridge-nek a fiatal marketinges, aki még mindig iskolába jár, de büszkén mondhatja el magáról, hogy 24 esztendősen legalább öt embert foglalkoztat munkaadóként – köztük szenior korú kollégákat is –, ő pedig már csak a megrendelések felvételével, kapcsolattartással és a „zsozsó felmarkolásával” foglalkozik.

Elmondása szerint a keresőoptimalizálás kaliforniai iskolája által ihletett szellemiséget igyekezett fölhasználni testvére menedzselésekor a kezdet kezdetén. Nagyon jól tudta, hogy megfelelő helyen és időben volt ahhoz, hogy kihasználja a hazai viszonylatban tapasztalható lemaradást, illetve a piaci szegmens kiszolgáló oldalának gyér képviseletét.

A saját vállalkozás beindításának gondolata valójában akkor merült fel a törtetővé váló fiatal fejében, amikor kevés pénzért, de sok-sok energiabefektetéssel elérte, hogy bátyja weboldala igencsak felkapott legyen: a Google, a Yahoo, a Bing, az MSN keresőkben a pályázatírással kapcsolatos másodlagos kulcsszavakkal első helyezést érjen el. Bátyus azóta saját lakással, luxusautóval és kötelező kellékként dögös barátnővel gazdagodott, a motiváció tehát egyértelművé vált.

Első lépésként kialakította a vállalati infrastruktúrát – egy darab asztali számítógép és egy darab műanyag irodai szék formájában. Tehát az ilyen tevékenység nem igényel túl nagy anyagi befektetést, az esetleges bukás sem jár felbecsülhetetlen károkkal, legfeljebb az ember önbecsülése és a vállalkozáshoz nélkülözhetetlen motivációja halhat ki egy időre.

 

 Nem kisujjból rázzák ki a keresőoptimalizálást

Rengeteg előkészülettel kellett megalapozni a SEO-vállalkozás biztosítékát, a link-adatbázist, azaz a vállalkozó által elérhető linkgyűjtő oldalak készletét: ez a keresőoptimalizálás szakmájának legfontosabb munkakelléke.

„Az adott online felület dizájnja, a vállalkozás elérhetőségei – amelyek lehetnek telefonszámok, közösségi portálokon való megjelenések, vagy akár a Google Maps szerinti földrajzi megtalálhatóság –, valamint a releváns kulcsszavak sűrűségének megsokszorozása a sikernek csak a húsz százaléka” – tárta fel Molnár Róbert. – „A keresőrobotok, amelyek folyamatosan feltérképezik a világhálóra felkerülő tartalmakat, legnagyobb részben azokat a tulajdonságokat elemzik, amelyek egy honlapot megtalálhatóvá tesznek, ezek pedig főként a hivatkozások. A megtalálhatóság felépítésének, a linképítésnek a leghatásosabb eszköze a tematikus gyűjtőportálokra (ilyen például a Startlap.hu, a Hírkereső) való bekerülés. Ha az említett értékek aránya megfelelő, jó helyezést lehet elcsípni a keresőkben.”

Hol a konkurencia?

Miközben kialakította a megfelelő technológiát és a minden igényt kielégítő honlapot, Molnár Róbert olyan árlistát dolgozott ki, amely a néhány, hasonló szolgáltatásokat csak mellékesen nyújtó kis- és középvállalkozás sikerdíjának szemtelenül kicsinyített mása volt. Az ifjú menedzser körül nem volt sok a hozzá hasonlóan a meleg családi fészket központként fölhasználó konkurrens. A keresőoptimalizálással és linképítéssel foglalkozó magyarországi cégek nem fő tevékenységként végzik ezt, nem koncentrálnak olyan erőbedobással az említett szolgáltatásra, hogy agresszív verseny alakuljon ki.

 

Jövedelmező lett a buli

Alig három hónappal a báty honlapjának felturbózása után már megrendelésekkel bombázták a marketingbrands.hu-t a különböző kis cégek, így az egyszemélyes vállalkozás hirtelen túlvállalta magát. Az addig a báty cégének számlázó üzletember-csemete megkezdte a munkaerő-toborzást, hogy meg tudjon birkózni a tóduló munkákkal.

Révbe érni látszott tehát a SEO-palánta, az ügyfelek elégedetten konstatálták az igényelt szolgáltatás láthatóan pozitív eredményeit, így a főiskolás „menő fej” megengedhette magának az árak hazai viszonylathoz közelebb vitelét, valamint hosszú távú tervek kidolgozásán is elkezdhetett gondolkodni.

„Az a célom, hogy a magyarországi kis- és középvállalkozások vakon megbízzanak bennem, tehát nyugodt szívvel helyezzék a vállamra a felelősséget” – mondta, valamint felvázolta egy olyan elektronikus rendszer kialakítását, amely automatizált körülmények között elégítené ki ügyfelei mindennapos igényeit.

Ami a sikert illeti, a szakember véleménye szerint leginkább az egyéni, személyre szabott szolgáltatásainak köszönhető a fejlődés, hiszen az ügyfelekhez intézett első mondanivalója soha nem az árakról való tájékoztatás, hanem a sikerre éhező befektetők vágyainak tüzetes felmérése.

Az egyetlen gond a megszerzett pénz megtartásával van, hiszen ami könnyen jön, az könnyen megy: sokat költ a fiatalok életvitelére jellemző vad életstílus megvalósítására a honlapmenedzser. Mivel egyelőre nincs szükség anyagi befektetéssel járó fejlesztésekre, jól a fenekére verhet a pénzének, és mint mondja, élvezi.

Mielőtt bárki elítélné ezért, előbb tessék utánacsinálni!

Cikk nyomtatása

Diploma, nyelvvizsga nélkül

2013. 11. 18.
Négy végzősből egy azért nem tudja átvenni a diplomáját, mert nincs (elég) nyelvvizsgája. A kormány új tervei szerint eltörölné a kötelező nyelvvizsgát azokon a szakokon, ahol az idegen nyelv ismerete másodlagos.

Rossz gyerekből lesz a jó menedzser

2013. 11. 18.
Szükség lehet fiatal korban egy kis pimaszságra és renitens viselkedésre való hajlamra ahhoz, hogy valaki később érvényesülni tudjon az üzleti világban – állítják kutatók.

Sikeres emberek a jövő nemzedékéért

2019. 02. 18.
Meglazítják a vállalati környezet szorító nyakkendőit az informatikai nagyágyúk hazai képviseleteinek legbevállalósabb vezetői, de sokkal keményebb közeg felé veszik az irányt: középiskolákba.

Felsőoktatás minőségi alapon

2013. 11. 11.
Másfél hónappal ezelőtt a Felsőoktatási Kerekasztal nagy többséggel elfogadta a felsőoktatási stratégiát. Ennek nyomán új finanszírozás, új gazdálkodás, új intézményi besorolás várható. A stratégia lényegi pontjait Bódis József, a Magyar Rektori Konferencia tiszteletbeli elnöke, a Pécsi Tudományegye...