Európában már több helyen folyó mesterképzést indított el Magyarországon az ELTE és a BME az EIT ICT Labs-szel közösen.

-
Horváth Zoltán, az ELTE Informatikai Karának dékánja
– Mennyiben más ez a képzési modell, mint a hagyományos informatikai képzések?

– Elsősorban a nemzetközi háttér, valamint az informatikai és az üzleti tudás összekapcsolása miatt tér el a hagyományos informatikai képzésektől. A program célja, hogy a felsőoktatás, a kutatás és az innováció összehangolásával olyan szaktudást és vállalkozói ismereteket, készségeket alakítson ki a fiatal informatikusok szűk körében, amelyek birtokában később eredményesen szervezhetik önálló vállalkozásukat vagy nagyvállalati projektjeiket.

– Mi vonzza a diákokat leginkább?

– A megszerezhető, különlegesnek mondható tudáson túl növeli a képzés vonzerejét a kettős diploma, a külföldi nyári iskolai részvétel lehetősége (a hallgatók a kétéves képzést két ország két egyetemén végzik), és a szakmai gyakorlatok széles választéka a programban részt vevő ipari partnereknél. Ráadásul ez a mesterképzés nemhogy ingyenes, de komoly ösztöndíjrendszerrel is támogatják.

– Milyen jellegű közgazdasági ismereteket sajátíthatnak el a hallgatók?

– Alapvetően gyakorlatorientált a képzés, mert olyan informatikusokat képzünk, akik a felhasználói igényeket tartják szem előtt a programtervezés során. A képzést egyaránt ajánljuk a jövő informatikus vállalkozóinak, és azoknak is, akik a telekommunikációs vagy informatikai vállalatok nemzetközi fejlesztési programjaiban szeretnének később aktívan részt venni.

– Kik, mennyien és hogyan kerülhetnek be a képzésbe?

– A képzés összesen 200 hallgatóval indul 19 európai felsőoktatási intézményben. A diákoknak a magas szintű angolnyelv-tudás, és a megfelelő informatikai, műszaki vagy matematikai képzettség igazolása mellett motivációs levelet is be kell nyújtaniuk, amelyben egy innovációs ötletet is ismertetnek. Munkatársaink adnak támpontokat a motivációs levél megírásához, nyelvileg lektorálják azt, illetve ellenőrzik, hogy a pályázati anyag formailag és tartalmilag rendben van-e. A jelenlegi jelentkezési határidő április 10-én lejárt, de mostantól minden évben kétszer, januárban és áprilisban is várjuk a jelentkezőket.

– Külföldi diákok jönnek-e Budapestre?

– Igen, tehát ennek a képzésnek köszönhetően a hazai infokommunikációs szektort és Budapestet is megismerhetik. Szeretnénk nekik bebizonyítani, hogy a főváros vonzó célpont, akár a tanulásról, akár egy későbbi vállalkozás központjának helyszínéről van szó.

– Át lehet majd ültetni a képzés tapasztalatait a magyar felsőoktatásba?

– A hazai informatikai képzésben komoly hagyományai vannak az ipari partnerek bevonásának. A most induló mesterképzésben ugyanakkor nagy hangsúlyt kapnak azok a készségek, amelyek az innovációs ötletek fejlesztéséhez és megvalósításához szükségesek. Ennek tapasztalatai hosszú távon felhasználhatók lesznek más képzéseinkben is. Ugyancsak segítheti a hazai képzések további fejlesztését az a nemzetközi kapcsolatrendszer és szemléletmód, amely szerves része az új programnak.

Cikk nyomtatása

Diploma, nyelvvizsga nélkül

2013. 11. 18.
Négy végzősből egy azért nem tudja átvenni a diplomáját, mert nincs (elég) nyelvvizsgája. A kormány új tervei szerint eltörölné a kötelező nyelvvizsgát azokon a szakokon, ahol az idegen nyelv ismerete másodlagos.

Rossz gyerekből lesz a jó menedzser

2013. 11. 18.
Szükség lehet fiatal korban egy kis pimaszságra és renitens viselkedésre való hajlamra ahhoz, hogy valaki később érvényesülni tudjon az üzleti világban – állítják kutatók.

Sikeres emberek a jövő nemzedékéért

2019. 02. 18.
Meglazítják a vállalati környezet szorító nyakkendőit az informatikai nagyágyúk hazai képviseleteinek legbevállalósabb vezetői, de sokkal keményebb közeg felé veszik az irányt: középiskolákba.

Felsőoktatás minőségi alapon

2013. 11. 11.
Másfél hónappal ezelőtt a Felsőoktatási Kerekasztal nagy többséggel elfogadta a felsőoktatási stratégiát. Ennek nyomán új finanszírozás, új gazdálkodás, új intézményi besorolás várható. A stratégia lényegi pontjait Bódis József, a Magyar Rektori Konferencia tiszteletbeli elnöke, a Pécsi Tudományegye...