Jó fejlesztéshez jó marketingkoncepció is kell. Ilyen pezsgést ígér a BudapestBoost közössége: kinyitnák a külföld felé a startup-világ kapuit.

Ezúttal nem egy zseniális fejlesztést, hanem egy friss közösséget mutatunk be. Tagjai úgy vélik, inkább globális és nyitott közösséget kéne építeni a startup-ökoszisztéma köré, és hangsúlyt helyeznének a termékfejlesztések marketingjére.

 

-
 

 

Kapcsolati hálóban

A BudapestBoostot különböző szakmai hátterű marketingszakemberek hozták létre azzal a céllal, hogy önkéntes munkára alapozva új kapukat nyissanak meg a startup-ökoszisztéma kollektív építésére. Ugyanis túl üzletiessé és belterjessé kezd válni a hazai startup-világ. Az információk néhány véleményvezéren megszűrve érkeznek, kevés rálátás nyílik a valódi információkra.

Tippek, trükkök a startup-világból:

– Fejleszd az „én” márkádat, építs kapcsolati hálót. Egyedül nem fog menni, keress közösségeket.

– Hiába vagy jó programozó, ha a terméket nem tudod külföldön reklámozni. Keress hozzá mentorokat.

A BudapestBoost az Eric Ries-féle „lean startup” (szikár indulás) meghatározással azonosul (Lásd a keretet!), mivel nem a piaci területre vagy a vállalkozás méretére, érettségére fókuszálnak. „Elsősorban egy kis közösséget kívántunk létrehozni a magyar startup-világban. Ad hoc jelleggel szerveződtünk, mindenkinek van főállása vagy vállalkozása. De közös pontokat fedeztünk fel, amelyekkel értéket tudnánk létrehozni, amellett, hogy tanulunk” – fejti ki Biás Csongor, a BudapestBoost egyik alapítója és vezetője. Már sikerült is több workshophálózattal felvenni a kapcsolatot.

A belső csapat tíz főből áll, s ha valamilyen ernyő alatt tovább tudnak tevékenykedni, akkor szükségük lesz marketingszakemberekre, szövegírókra, designerekre vagy webfejlesztőkre is. Innovációs hubbá szeretnének válni a régióban.

 

A „lean startup”

Eric Ries szilícium-völgyi vállalkozó nevéhez fűződik a lean startup. Lényege, hogy az innovatív termékeket vagy szolgáltatásokat fokozatosan kell bevezetni: kis erőforrást felhasználva úgynevezett mvp-t (minimum viable productot), azaz tesztelhető prototípusokat kell fejleszteni, majd a valós piaci és fogyasztói visszajelzéseket be kell csatolni a stratégiába, működésbe. Ez a build–measure–learn ciklus.

A személyes márka

Induló cég esetében – de egyébként bármilyen karrier szempontjából – nagyon fontos a kapcsolati háló és az „én márka” fejlesztése. Itthon jók a programozók, fejlesztők, de hiányzik belőlük a menedzsment- és-vagy a marketingképesség. A BudapestBoost ebben tud segíteni. Ehhez többek közt olyan rendezvényeket hoznak el, amelyekből itthon hiány van.

Küldetésük továbbá, hogy a belterjes kultúra kapui erőteljesebben nyíljanak a nyugat felé, és a már jól bevált marketingfogásokat minél ügyesebben alkalmazzák. Elképzelésük szerint helyi mentorok segítségével egyfajta tudásmegosztó platformként tudnának funkcionálni, felkészítve a csapatokat a brutális megmérettetésekre.

Cikk nyomtatása

Diploma, nyelvvizsga nélkül

2013. 11. 18.
Négy végzősből egy azért nem tudja átvenni a diplomáját, mert nincs (elég) nyelvvizsgája. A kormány új tervei szerint eltörölné a kötelező nyelvvizsgát azokon a szakokon, ahol az idegen nyelv ismerete másodlagos.

Rossz gyerekből lesz a jó menedzser

2013. 11. 18.
Szükség lehet fiatal korban egy kis pimaszságra és renitens viselkedésre való hajlamra ahhoz, hogy valaki később érvényesülni tudjon az üzleti világban – állítják kutatók.

Sikeres emberek a jövő nemzedékéért

2019. 02. 18.
Meglazítják a vállalati környezet szorító nyakkendőit az informatikai nagyágyúk hazai képviseleteinek legbevállalósabb vezetői, de sokkal keményebb közeg felé veszik az irányt: középiskolákba.

Felsőoktatás minőségi alapon

2013. 11. 11.
Másfél hónappal ezelőtt a Felsőoktatási Kerekasztal nagy többséggel elfogadta a felsőoktatási stratégiát. Ennek nyomán új finanszírozás, új gazdálkodás, új intézményi besorolás várható. A stratégia lényegi pontjait Bódis József, a Magyar Rektori Konferencia tiszteletbeli elnöke, a Pécsi Tudományegye...